OBVESTILO PACIENTOM HIŠE LEPEGA NASMEHA PG

I.

V Hiši lepega nasmeha smo prepričani, da je prav, da pacient pozna svoje pravice, ki prispevajo k večji kakovosti zdravstvene oskrbe in da ve, kako je te pravice moč uresničevati in kako doseči njihovo varstvo, če so mu kot uporabniku zdravstvenih storitev kršene.

II.
PRAVICE PACIENTOV:

  1. pravica do dostopa do zdravstvene oskrbe in zagotavljanja preventivnih storitev,
  2. pravica do enakopravnega dostopa in obravnave pri zdravstveni oskrbi,
  3. pravica do proste izbire zdravnika in izvajalca zdravstvenih storitev,
  4. pravica do primerne, kakovostne in varne zdravstvene oskrbe,
  5. pravica do spoštovanja pacientovega časa,
  6. pravica do obveščenosti in sodelovanja,
  7. pravica do samostojnega odločanja o zdravljenju,
  8. pravica do upoštevanja vnaprej izražene volje,
  9. pravica do preprečevanja in lajšanja trpljenja,
  10. pravica do drugega mnenja,
  11. pravica do seznanitve z zdravstveno dokumentacijo,
  12. pravica do varstva zasebnosti in varstva osebnih podatkov,
  13. pravica do obravnave kršitev pacientovih pravic,
  14. pravica do brezplačne pomoči pri uresničevanju pacientovih pravic.

III.

DOLŽNOSTI PACIENTOV:

Pacient je za doseganje kakovostne in varne zdravstvene oskrbe dolžan:

  1. dejavno sodelovati pri varovanju, krepitvi in povrnitvi lastnega zdravja,
  2. v času bolezni ravnati v skladu s prejetimi strokovnimi navodili in načrti zdravljenja, v katere je ustno oziroma pisno privolil,
  3. dati pristojnemu zdravniku in drugim pristojnim zdravstvenim delavcem oziroma zdravstvenim sodelavcem vse potrebne in resnične informacije v zvezi s svojim zdravstvenim stanjem, ki so mu znane in so pomembne za nadaljnjo zdravstveno

oskrbo, zlasti podatke o svojih sedanjih in preteklih poškodbah ter boleznih in njihovem zdravljenju, boleznih v rodbini, morebitnih alergijah in zdravilih, ki jih uživa,

  1. obvestiti zdravstvene delavce in zdravstvene sodelavce o nenadnih spremembah zdravstvenega stanja, ki se pojavijo med zdravljenjem,
  2. biti obziren in spoštljiv do zasebnosti in drugih pravic drugih pacientov ter zdravstvenih delavcev in zdravstvenih sodelavcev,
  3. spoštovati objavljene urnike, hišni red in predpisane organizacijske postopke izvajalcev zdravstvenih storitev,
  4. pravočasno obvestiti izvajalca zdravstvenih storitev o morebitnem izostanku na pregled ali zdravljenje.

IV.

POSTOPEK OBRAVNAVE KRŠITVE PACIENTOVIH PRAVIC:

V HIŠI LEPEGA NASMEHA PG si prizadevamo, da se vsi nesporazumi, ki nastanejo med zdravstveno oskrbo in se izražajo kot nezadovoljstvo pri izvajanju zdravstvene oskrbe ali kot nezadovoljstvo z odnosom zdravstvenega delavca ali zdravstvenega sodelavca, poskušajo reševati takoj.

V kolikor nesporazuma ni mogoče rešiti z dodatnimi pojasnili ali ukrepi neposredno v teku zdravstvene obravnave, lahko zahtevo za prvo obravnavo kršitve pacientovih pravic vložite pri pristojni osebi izvajalca zdravstvene storitve, in sicer pisno ali ustno na zapisnik.

V HIŠI LEPEGA NASMEHA PG je pristojna oseba za prvo obravnavo kršitve pacientovih pravic:

Rommy Balzan Verbič, direktorica, Podreber 14/D, Polhov Gradec, T: 01/82 82 082

Zahteva za prvo obravnavo mora vsebovati naslednje podatke: osebno ime, naslov, kontaktne podatke pacienta, opis domnevne kršitve, podatke o udeleženih zdravstvenih delavcih oziroma sodelavcih, čas in kraj domnevne kršitve, morebitne posledice domnevne kršitve ter morebitni predlog za rešitev sporne zadeve.

Anonimnih, žaljivih ali prepoznih zahtev pristojna oseba ne obravnava.
Prvo zahtevo zaradi domnevno neustreznega odnosa zdravstvenih delavcev oz. sodelavcev

lahko vložite najpozneje v 15 dneh od nastanka domnevne kršitve.
Prvo zahtevo zaradi domnevno neustreznega ravnanja zdravstvenega osebja pri nudenju

zdravstvene oskrbe vložite najpozneje v 30 dneh po končani zdravstveni oskrbi.
Če ste za kršitev izvedeli kasneje oz. so se posledice kršitve pokazale kasneje, lahko prvo

zahtevo vložite tudi po preteku rokov, vendar najkasneje v treh mesecih.

V primeru, da v okviru postopka prve obravnave kršitve pacientovih pravic ni sklenjen dogovor o načinu rešitve spora, pristojna oseba pacienta pouči o možnosti vložitve zahteve za drugo obravnavo kršitve pri Komisiji Republike Slovenije za varstvo pacientovih pravic, ki o drugi zahtevi odloča v skladu z določbami Zakona o pacientovih pravicah.

V.

ZASTOPNIK PACIENTOVIH PRAVIC:

Zastopnik pacientovih pravic pacientu lahko svetuje, pomaga ali ga po pooblastilu tudi zastopa pri uresničevanju pravic po Zakonu o pacientovih pravicah.

Delo zastopnika je za pacienta ves čas postopka brezplačno in zaupno.

Zastopniki pacientovih pravic za območje Ljubljane so:
1. Robert Cer, prostori Nacionalnega inštituta za javno zdravje, OE NIJZ Ljubljana, Zaloška

cesta 29, 1000 Ljubljana Tel. številka: 01 542 32 85 E-pošta: [email protected]

2. Marjan Sušelj, prostori Nacionalnega inštituta za javno zdravje, OE NIJZ Ljubljana, Zaloška cesta 29, 1000 Ljubljana

Tel. številka: 01 542 32 85 E-pošta: [email protected]

3. Duša Hlade Zore, prostori Nacionalnega inštituta za javno zdravje, OE NIJZ Ljubljana, Zaloška cesta 29, 1000 Ljubljana

Tel. številka: 01 542 32 85 E-pošta: [email protected]

Naročanje za osebni obisk pri zastopnikih pacientovih pravic je možno v času uradnih ur po telefonu. Osebni obiski so možni le po predhodnem naročilu.

full logo dentrob

Rommy Balzan Verbič, direktorica

Polhov Gradec, 1.7.2023